Mangatellers Video Η πόλη

Japan Story στο Λευκό Πύργο

Προορισμός η …Ιαπωνία!


H «πτήση» του Honda Civic 1.5 VTEC Turbo, αναχωρεί για ένα κομμάτι της Ιαπωνίας εδώ δίπλα από τον Λευκό Πύργο.

Η αναχώρηση κανονίστηκε αξημέρωτα, η διάρκεια της χαμηλής μας πτήσης υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι κάτι λιγότερο από 5 ώρες, αλλά ο δρόμος μας δεν κεντράρει την πυξίδα προς τον ανατέλλοντα ήλιο, μα βορειότερα. Η αποστολή μας όμως είναι σαφής.

Μπορεί για να σημαδέψεις προς την Ιαπωνία, η 15ωρη πτήση του αεροπλάνου να είναι μονόδρομος, όμως για να βρεις ένα κομμάτι της κουλτούρας της, αρκεί να πεταχτείς εδώ δίπλα, μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Εκεί όπου δυο δημιουργικά σαλονικιώτικα μυαλά παντρεύουν τις ανησυχίες τους για την εικαστική τεχνική manga χρόνια τώρα και εδώ και καιρό τις εξωτερικεύουν. Τους είχαμε καιρό κατά νου και μόλις έπεσε η αφορμή μέσω ενός Civic «ζωγραφισμένου» ανάλογα στη Διεθνή έκθεση αυτοκίνητου στο Παρίσι, πήραμε τα κλειδιά του δημοσιογραφικού μικρομεσαίου της Honda και την απόφαση να τους συναντήσουμε.

Japan ενδεχόμενο

Μέχρι να γνωριστούμε με την ελληνική ματιά που δημιουργεί εικαστική τεχνική Manga, το μικρομεσαίο της Honda μας ταξιδεύει στους λόγους της δημοφιλίας του. Η Ιαπωνική κουλτούρα της αυτοκίνησης έχει το όνομα Civic ψηλά στην ιεραρχία της επιτυχίας. Μια ιστορία που ξεκινά από το 1972, εκμεταλλεύεται άριστα την πετρελαϊκή κρίση της εποχής και απογειώνει το ενδιαφέρον παγκοσμίως για το μικρό Ιαπωνικό αυτοκίνητο με τη ζωηρή απόδοση και την οικονομία που πρόσφερε.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν το Civic ήταν ο καλύτερος πρεσβευτής της Honda στο χώρο του αυτοκινήτου, αναπτύχθηκε, βελτιώθηκε στα δεδομένα της εκάστοτε εποχής του και πρόσφερε μια συνέπεια στην κατασκευαστική αρτιότητα.

Αισίως στα 46 χρόνια ιστορίας του αριθμεί παραπάνω από 24.000.000 πωλήσεων και στην 10η επίκαιρη γενιά του πέρα από παραδοσιακά καινοτόμο, αφήνει την πολύστροφη ατμοσφαιρική λογική στην ιστορία και καρπώνεται τα οφέλη της υπερτροφοδότησης.

Μια κίνηση απαραίτητη για να διατηρήσει την απόδοση σε κορυφαίο επίπεδο και παράλληλα να εναρμονιστεί στις αυστηρές ευρωπαϊκές νόρμες περί ρύπων.

Με μια γρήγορη ματιά στην γκάμα του Civic, διαπιστώνει κανείς ότι οι κινητήρες Earth Dreams Technology προσφέρουν τις σπορ επιδόσεις που του ταιριάζουν. Υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, τον 1.5 VTEC TURBO των 182 ίππων (240 Nm ροπής) ή τον αποδοτικό τρικύλινδρο 1.0 VTEC TURBO των 126 ίππων (200 Nm ροπής).

Εναλλακτικά, αν υπάρχει προτίμηση για diesel, ο νέος 1.6 i-DTEC κινητήρας των 120 ίππων με την πληθωρική ροπή των 300 Nm, συνδυάζει χαμηλές εκπομπές και μεγάλη οικονομία. Οι βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμοι σε εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματη μετάδοση CVT, ενώ με τον i-DTEC εκτός από το χειροκίνητο 6άρι υπάρχει και το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Φυσικά οι σκληροπυρηνικοί ασυμβίβαστοι εραστές της σπορ οδήγησης έχουν το δικό τους Civic να τους γοητεύσει.

Με ονοματεπώνυμο Type R, 320 ίππους και 400 Nm να ξεπηδούν από ένα 2λιτρο VTEC Turbo στους εμπρόσθιους τροχούς, το μυώδες sport hatchback της Honda τιμά με τον καλύτερο τρόπο την γειτονιά των Petrolheads.

Φυσάει ο Βαρδάρης

Δεν θέλουμε και πολύ για να νιώσουμε το βορειοδυτικό αεράκι που καταλήγει στον Θερμαϊκό.

Ο αυτοκινητόδρομος για Θεσσαλονίκη έχει απλωθεί μέσα από σήραγγες με σύγχρονο τρόπο, με το πέταλο του Μαλιακού και τα Τέμπη να είναι μια πικρή ιστορία από το παρελθόν, γραμμένη με υπομονή στην καλύτερη περίπτωση και αίμα στην χειρότερη.

Το μόνο που τρομάζει σήμερα είναι τα διόδια που ξεφυτρώνουν πριν προλάβεις να νοικοκυρέψεις κάπου ψιλά και απόδειξη από τα προηγούμενα, που μόλις πέρασες.

Εκτός από το περιεχόμενο στο πορτοφόλι καταστρέφουν και τη μέση ωριαία ταχύτητα από τις συχνές στάσεις, κάτι που για τον 1.5 VTEC TURBO του κόκκινου Civic είναι εύκολη υπόθεση να την ξαναφτιάξει. Τα 8,2’’ για τα 0-100 km/h στην γρήγορη εκκίνηση από το άνοιγμα της μπάρας των διοδίων, είναι υπόθεση ρουτίνας αν αποφασίσεις να πάρεις το μέγιστο της απόδοσης.

Ο ρυθμός επιτάχυνσης παραμένει δραστήριος, αλλάζοντας διαδοχικά σχέσεις στο θετικό κιβώτιο και η επικοινωνιακή αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό, προωθεί την γρήγορη οδήγηση με το ψηφιακό κοντέρ ακόμα και σε νούμερα κοντά στην τελική του ταχύτητα.

Για να μην παίξουμε κλεφτοπόλεμο όμως με τα ραντάρ της τροχαίας, ο ρυθμός παρέμεινε σβέλτος στα όρια της νομιμότητας, με την κατανάλωση να γυροφέρνει στα 8 lt/100 km.

Στην πράξη το μικρομεσαίο της Honda σε κερνάει με άνεση και πληροφορία, καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, στοιχεία που σε προκαλούν να ταξιδεύεις μαζί του.

Την εκδρομική του καλοσύνη την εκφράζει με μια ευρύχωρη καμπίνα, δομημένη με το σύγχρονο τρόπο που αναζητάς από ένα μοντέρνο αυτοκίνητο. Καλοφινιρισμένα υλικά, άψογα σε συναρμολόγηση και μια hi-tech εικόνα στα ψηφιακά όργανα με την αναλογική απεικόνιση και με την παραμετροποίηση να είναι στις δυνατότητές του.

Σύμμαχος του οδηγού στο υψηλό επίπεδο πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης είναι το Honda Connect με οθόνη 7’’ και δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.

Οι επιβάτες απολαμβάνουν το αεράτο πλάτος και τα οφέλη στα πόδια από το απλωμένο μεταξόνιο, ενώ και ο χώρος στο κεφάλι κρίνεται ικανοποιητικός ακόμα και για ψηλούς. Ο χώρος αποσκευών διαπρέπει με τα 478 lt, ενώ οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων δεν λείπουν από το εσωτερικό, ούτε φυσικά ο πλούσιος εξοπλισμός ανέσεων και ασφαλείας.

Ενδεικτικά στο πλούσιο οπλοστάσιο που ονομάζει Honda Sensing περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ και προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται και με τα όρια κυκλοφορίας.

Πέριξ του Λευκού Πύργου

Είμαστε ήδη στην πόλη και στριφογυρίζουμε σε κεντρικές λεωφόρους και στενά σοκάκια του κέντρου.

Η κίνηση στα ντουζένια της, φταίνε ίσως και τα έργα για το μετρό που περιορίζουν ζωτικό χώρο από τους δρόμους, αλλά και το γεγονός ότι όλοι οι δρόμοι καταλήγουν στη καρδιά της Θεσσαλονίκης, την παραλία. Για να παρκάρεις το ξεχνάς, δεν υπάρχει σπιθαμή ελεύθερης γης όχι μόνο για το επίκαιρο Civic, ούτε και για τις λιλιπούτιες συγκριτικά διαστάσεις της 1ης του γενιάς.

Οι πληθωρικές του διαστάσεις (μήκος στα 4.518 mm, πλάτος στα 1.799 mm) παρ’ όλα αυτά αποδείχθηκαν ευέλικτες στην αστική του αποστολή, με την φωτοβιντεοσκόπηση να θυμίζει την μέρα της μαρμότας.

Η ίδια διαδρομή ξανά και ξανά με περάσματα μπροστά από το Λευκό πύργο, αλλά και σε διπλανά χαρακτηριστικά σημεία της πόλης, να έχουν την τιμητική τους. Οι σαλονικιώτικες λιχουδιές ελήφθησαν εν ριπή οφθαλμού και εν κινήσει σε μια προσπάθεια να θωρακίσουμε τα στομάχια μας και να προχωράει η δουλειά και ευτυχώς που ο φωτογραφικός φακός αναζήτησε κάποια στιγμή τη θέα της άνω πόλης για την οπτική ποικιλία.

Μια αναζήτηση που μας έβαλε στο δρόμο για το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης και εδώ είναι που έλαμψε το σπορ πνεύμα του Civic.

Το Σεϊχ Σου αποτελεί πνεύμονα της πόλης, χώρο αναψυχής των κατοίκων της, αλλά και του 5θυρου hatchback της Honda αν κρίνουμε από τον τρόπο που διασκέδαζε στις στροφές του.

Η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση και η σπορ φιλοσοφία στην συμπεριφορά αποτυπώνεται μόλις βρεις τέτοιους δρόμους με περιορισμένες ευθείες και κορδελιαστές στροφές. Εκεί διαπιστώνεις πόσο ευέλικτα τις αντιμετωπίζει, χωρίς να απαιτεί υπερπροσπάθεια από τον οδηγό που κρατάει στα χέρια του ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με σωστή αίσθηση.

Απλά επιλέγει σωστές γραμμές και το πλαίσιο συνεργάζεται άριστα με την ποιοτική ανάρτηση και διαβάζει με επιμέλεια το ιδανικό πάτημα.

Η συμμετοχικότητα της ζωντανής ουράς πακέτο με τη στιβαρότητα, φορτώνει την εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς την γεμάτη απόδοση του κινητήρα και να οδηγείς με ρυθμό GTi, χωρίς να νιώσεις ότι σε πουλάει πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα.

Αντιθέτως το νέο Civic δείχνει πρόθυμο και απόλυτα ουσιαστικό στον επιθετικό ρυθμό, που μάλλον πρέπει να διατηρήσουμε κατηφορίζοντας αν θέλουμε να είμαστε σωστοί στο ραντεβού μας.

Με το σούρουπο να έχει κουκουλώσει την πόλη, εισβάλουμε στα ενδότερά της και μετα από ένα σύντομο σαφάρι θέσης παρκινγκ, καταφέρνουμε να βρεθούμε μπροστά στο κουδούνι των Mangatellers.

Με το βλέμμα στην Ανατολή

Οι Mangatellers ιδρύθηκαν τον Αύγουστο του 2008 με στόχο την δημιουργία screenplay σεναρίων για original manga.

Οι δυο σεναριογράφοι είναι ο Φύλλης Χατζόπουλος και ο Ραφαήλ Βουτσίδης, ιδρυτικά μέλη των Mangatellers και επισήμως οικονομολόγοι στο επάγγελμα. Μέσω της πλατφόρμας χρηματοδότησης Kickstarter, κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα κεφάλαια που χρειάζονται για να κάνουν το πρώτο ουσιαστικό τους επιχειρηματικό βήμα σε ένα χώρο που όπως χαρακτηριστικά λένε είναι το χόμπι τους. Όμως το βλέπουν με επαγγελματική συνέπεια στον τρόπο που ασχολούνται και δεν αφήνουν τις λεπτομέρειες να τους προσπερνούν.

Το καλωσόρισμα στα γραφεία τους ήταν αιφνιδιαστικό, με την κάμερα να προηγείται ως λάβαρο της ψηφιακής αποτύπωσης στιγμών που όλοι βιώνουμε.

Το Civic για λίγο χανει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο, όμως σύντομα θα επιστρέψει στην κουβέντα από τους ίδιους τους δημιουργούς manga, που μας βάζουν στα μυστικά της εικαστικής τέχνης.

Τι είναι τα manga;

Η πιο σύντομη απάντηση είναι ότι τα manga είναι τα comics της Ιαπωνίας. Αυτή η απάντηση, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε παραπλανητικά συμπεράσματα. Η κύρια διαφορά αφορά το βάθος της ιστορίας, την εξέλιξη και τους ήρωές της. Συχνά, τα δυτικά comics έχουν τον «καλό» να πολεμάει τον «κακό» και είναι εμπλουτισμένα με λίγη ρομαντική διάθεση. Αντιθέτως τα ανατολικά manga επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και στην κορύφωση των συναισθημάτων έχοντας πάντα ως προϋπόθεση την προσπάθεια.

Η Ιαπωνία ασχολείται με την τέχνη των manga εδώ και πολύ καιρό. Έχουν βρεθεί καρικατούρες ζώων και ανθρώπων που φτιάχτηκαν πριν από εκατοντάδες χρόνια και έχουν τεράστιες ομοιότητες με τα σημερινά manga. Είναι βέβαια γεγονός, ότι πολλοί Ιάπωνες δημιουργοί (manga-kas όπως ονομάζονται) έχουν επηρεαστεί από τη Δύση, όπως ο Osamu Tezuka, ο πατέρας των μοντέρνων manga έχει εμπνευστεί από Disney και Max Fleisher.

Τα κύρια όμως χαρακτηριστικά τους, όπως οι απλές γραμμές σχεδίασης, είναι εξ ολοκλήρου γιαπωνέζικα. Τα πρώτα παραδείγματα στην ιστορία που ίσως να μπορούσαν να χαρακτηριστούν «manga» είναι οι οριζόντιες συμβολικές εικόνες που δημιουργούσαν οι Βουδιστές μοναχοί κατά τον 6ο και 7ο αιώνα.

Η σύγχρονη μορφή τους ανάγεται στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Στην αρχή της περιόδου μεταξύ 17ο-19ο αιώνα έρχονται στο προσκήνιο οι ξυλογραφίες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και παράγονται μαζικά με θέματα καθημερινότητας, αθλητών σούμο, κτλ. Τότε πρωτοεμφανίζεται ο όρος manga από τον Ιάπωνα καλλιτέχνη Hokusai με γνωστότερο έργο του το «Το Μεγάλο κύμα από το Kanagawa».

Το 18ο αιώνα προστίθενται στα πλαίσια των εικόνων λέξεις και εμπλουτίζονται και με τεχνικές από το δυτικό κόσμο όπως η σκίαση, η προοπτική, οι φούσκες κ.α. Έτσι προκύπτει σταδιακά η σημερινή μορφή των manga με χαρακτηριστικά σημεία του τα μεγάλα μάτια, τη δυσαναλογία σώματος και τα έντονα συναισθήματα, τα οποία εξωτερικεύονται με υπερβολή όπως γιγάντιες σταγόνες ιδρώτα σε σκηνές αμηχανίας ή δάκρυα σε μορφή καταρράκτη όταν κάποιος χαρακτήρας κλαίει.

Τα Ιαπωνικά manga εκδίδονται για όλους τους τύπους αναγνωστών. Σε αντίθεση με τις Η.Π.Α., που γενικότερα φαίνεται να πιστεύουν ότι «τα comics είναι για τα παιδιά», οι δημιουργοί των manga απευθύνονται σε όλους.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτά;

Ξεκινήσαμε το ταξίδι στην Ιαπωνική Pop Κουλτούρα από παιδική ηλικία, μέσα από τα anime που πρόβαλε παλιά η Ελληνική τηλεόραση. Γνωριζόμαστε από το Δημοτικό, οπότε και μεγαλώσαμε σε κοινό περιβάλλον και μιλούσαμε από παιδιά για αυτές τις σειρές. Μεγαλώνοντας εντρυφήσαμε στην Ιαπωνική παράδοση και στις πολεμικές τέχνες και όταν περάσαμε στο πανεπιστήμιο, είχαμε πλέον το χρόνο να ασχοληθούμε και δημιουργικά με το manga. Διαβάσαμε tutorials και οδηγούς συγγραφής και σκηνοθεσίας, μελετήσαμε Ιάπωνες δημιουργούς μέσα από τα έργα τους και αναλύσαμε τα μηνύματα που ήθελαν να περάσουν.

Όταν πλέον νιώσαμε έτοιμοι και βρήκαμε τις κεντρικές ιδέες των έργων και των κόσμων που θέλαμε να διηγηθούμε με την τεχνική των manga, ξεκινήσαμε τους Mangatellers.

Τι ιδιαίτερο έχει ο Ιαπωνικός σχεδιασμός;

Ο σχεδιασμός των Manga είναι πολύ ιδιαίτερος. Αντίθετα με τα δυτικά κόμικς, τα καρέ που χρησιμοποιούνται είναι πολύ πιο ελεύθερα και συχνά μπορούν να παραβιάζουν την κλασική σειρά ανάγνωσης. Οι ίδιοι οι χαρακτήρες, δείχνουν τον συναισθηματισμό τους με έντονα χαρακτηριστικά του προσώπου ή του σώματος τους.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αποτελεί το μέγεθος του κεφαλιού στους χαρακτήρες με τάση στρογγυλοποίησης στα μάτια τόσο πολύ ώστε να καλύπτει μεγάλο μέρος του προσώπου. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τα ιαπωνικά φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά των Ιαπώνων με τα σχιστά μάτια.

Τα Manga, παραδοσιακά γράφονται και διαβάζονται από τα δεξιά προς τα αριστερά. Χρώμα υπάρχει μόνο στο εξώφυλλο και η υπόλοιπη ιστορία εξελίσσεται ασπρόμαυρη. Με την εισαγωγή τους στις δυτικές χώρες, υπήρξε μια σύγχυση με τον τρόπο διαβάσματος και γι' αυτό το λόγο πολλές δυτικές κυκλοφορίες έχουν μια εικόνα στην πρώτη τους σελίδα (τελευταία για τους Ιάπωνες) που αναγράφουν οδηγίες για τον τρόπο γραφής τους.

Προσπάθειες έγιναν ώστε Manga που εκδίδονταν στις δυτικές χώρες να είναι γραμμένα με τον τρόπο διαβάσματος των δυτικών, αλλά αυτός ο τρόπος δεν απέδωσε, περισσότερο από την επιθυμία των αναγνωστών να απολαμβάνουν τον παραδοσιακό τρόπο των Γιαπωνέζων. Τα Manga παίζουν πολύ σημαντικό μέρος της Ιαπωνικής Pop κουλτούρας.

Θεωρούνται υψηλή μορφή τέχνης αλλά και ως ανάπτυξη λαϊκής λογοτεχνίας, είναι σεβαστά σε κάθε Ιάπωνα και δεν θεωρείται ταμπού η ανάγνωσή τους, από οποιαδήποτε κοινωνική τάξη και αν προέρχεται.

Είναι ένα αρκετά σύνηθες γεγονός να διαβάζονται από επιχειρηματίες, κομψά ντυμένους με κοστούμια, ενώ ταξιδεύουν από ή προς την δουλειά τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στην πρόσφατη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι είδαμε το αμάξωμα ενός Civic με σχέδια Manga. Πως συνδέεται σχεδιαστικά ο συγκεκριμένος κόσμος με το αυτοκίνητο που ήρθαμε να σας βρούμε; Πώς το βλέπει η δική σας Manga ματιά;

Το σχέδιο του Honda Civic αποπνέει ένα «mech» άρωμα και αυτό φαίνεται από το design. Έχει έντονες γραμμές και τα φώτα τονίζουν το φουτουριστικό ύφος.

Ο σπορ χαρακτήρας της οροφής συνδέεται με τα αυτοκίνητα που βλέπουμε σε racing manga. Επίσης η απλή γραμμή του εσωτερικού εναρμονίζεται με την κομψότητα των γραμμών των manga panels.

Το σχέδιο συνολικά βγάζει έναν δυναμικό χαρακτήρα με απόλυτες γραμμές και αν μπορούμε να το παρομοιάσουμε με πρότυπο χαρακτήρα από manga σειρές, θα λέγαμε ότι έχει το στοιχείο του κεντρικού πρωταγωνιστή.

Επιστροφή στο Civic

Ξεστραβωθήκαμε για τον κόσμο των Manga από τους Έλληνες δημιουργούς, που είχαν όλη την καλή διάθεση να εμβαθύνουν.

Φυσικά, μια ματιά δεν μπορεί να σε κάνει ειδικό σε ένα απόγευμα, ακόμα και αν αυτοί που σου ανοίγουν τα μάτια έχουν σχεδόν αφιερώσει τη ζωή τους σε αυτό.

Η ματιά όμως στο Civic μπορεί να συνδέσει μια εικαστική τέχνη γεννημένη από την κουλτούρα και το DNA των Ιαπώνων.

Σύμφωνα με σχόλιο του Mitsuru Kariya, αρχιμηχανικού και επικεφαλής του project Civic, «Εκείνο το οποίο επιδιώξαμε να τονίσουμε είναι το γνήσιο ταλέντο, που μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με το στυλ, ωστόσο η αθλητική εξωτερική εμφάνιση υποδηλώνει τις δυναμικές αρετές και τις τεχνολογίες που κρύβει το αυτοκίνητο».

Η λογική του δυναμισμού είναι έντονη στη σιλουέτα του πεντάθυρου hatchback και βγάζει προς τα έξω μια διαρκή κίνηση, μια προσπάθεια να κερδίσει τη ματιά του θεατή, με το δραστήριο σχήμα του και τα έντονα χαρακτηριστικά του, όπως συμβαίνει και στα Manga.

Οι Ιάπωνες ποντάρουν στην ουσία και επικεντρώνουν τα συναισθήματα στο στόχο τους.

Οι σφηνοειδείς γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα έχουν μια φυσική ροή και μια αλληλουχία σύνδεσης στη λεπτομέρεια. Το επάνω άκρο των φώτων συναντά το αντίστοιχο τμήμα της μάσκας και τα σχήματος C πίσω φώτα LED, αποτελούν φυσική συνέχεια της δεύτερης χαμηλότερης αεροτομής.

Την επιθετική του φυσιογνωμία οφείλει και στις ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα, στην κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης, ενώ το συνολικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα συμβάλει στο αεροδυναμικό σχήμα που προσφέρει ένα μυώδες αμάξωμα που πρεσβεύει την ταχύτητα.

Ξαναθυμηθήκαμε λοιπόν τις αρετές του Civic, με την χαμηλή πτήση που μας πρόσφερε μέχρι τη γειτονιά του Λευκού Πύργου και την επιστροφή στη δικά μας Αθηναϊκά λημέρια.

Το μικρομεσαίο της Honda που πατάει σε γερά θεμέλια, έχει σημαντικά εφόδια στο οπλοστάσιό του και δείχνει τους λόγους που παραδοσιακά υπολογίζεται στους πρωτοκλασάτους εκφραστές της κατηγορίας του.

Με τη μεγάλη δραστήρια ψυχή του αποδεικνύει ότι για να γνωρίσεις μια νεα κουλτούρα δεν είναι ανάγκη να ξενιτευτείς, αλλά απλά να ταξιδέψεις.

Είτε μαζί του, είτε μεταφορικά όπως ταξιδεύει το μυαλό αναζητώντας νέες δράσεις, εμπειρίες και πολιτισμούς.

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Επιμέλεια - Concept : Δήμητρα Σχοινοχωρίτη

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Video: GOCAR

Φωτογραφία - Πλάνα: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Δημοσιεύτηκε: 9 Νοεμβρίου 2018

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ